čtvrtek 10. listopadu 2011

Zapečená zelenina

Tohle je můj oblíbený postup, jak zužitkovat zeleninu. Dá se tak připravit zajímavá příloha. Pro mě je to většinou hlavní jídlo :-)

Použila jsem
1 kg drobných brambor
4 mrkve
1 tuřín
4 ks černého kořene
1 balení smacker s hlívou ústřičnou
sůl, mletý pepř a koriandr
olivový olej

Postup je velmi, ale opravdu velmi jednoduchý. Všechnu zeleninu jsem umyla a očistila. Pokud používám bio zeleninu, tak ji vydrhnu jen kartáčkem na zeleninu v proudu vody. Zeleninu jsem nakrájela na větší kusy a dala na hluboký plech. Nakrájela jsem smacker. Jak už jsem říkala, bylo to pro mě hlavní jídlo, tak jsem tomu chtěla přidat trochu bílkovin.
Na ten smacker se podívejte, pro mě je to celkem zajímavá alternativa. Nejím maso tak často, jak bych měla, tak hledám jiné možnosti obohacení jídelníčku o bílkoviny.

Zeleninu jsem osolila, opepřila a okořenila a pokapala olivovým olejem (není důvod moc šetřit).

Rozehřála jsem troubu na 180°C. Zeleninu jsem pekla 45 minut. Plech je možné přikrýt alobalem a 30 minut nechat zeleninu dusit a pak dopéct odkryté.
Můžete použít jakoukoliv zeleninu, co máte doma, výborné je to s cibulí a pórkem. Já většinou zachovávám brambory a mrkev. Ostatní kombinuji dle stavu lednice.

Jako koření se hodí provensálská směs nebo rozmarýn.

Upečeno :-)

 Chutnalo vám? :-)
Mějte krásný den.

Žádné komentáře:

Okomentovat