sobota 27. října 2012

Deštivý sobotní den

Trochu brblání na úvod. Máme sobotu a to ne obyčejnou. Deštivou a studenou. Výborná kombinace, psa by člověk nevyhnal. Vlastně vyhnal, manžela nakoupit :-) Ale to nevadí, kde jsem skončila? Jo psa nevyhnal. Taky se těšíte jak malí na víkend, celý týden je obstojně, slibujete dítěti výlety a ono nic. Je mi líto každého promrhaného víkendu, mám pocit, že v tomhle věku a rozpoložení si to nemůžu už dovolit :-)

Popojedem. Nedávno jsem si půjčila v knihovně kuchařku Vaříme nemocným rakovinou a nejen pro ně od MuDr. Vilmy Partykové. Myslím, že recepty jsou běžně použitelné. Na začátku knihy jsou kapitoly věnované skladbě potravy, vysvětlení základních složek potravy a přírodní potraviny s léčebnými schopnostmi. V receptové části si na jdou své vegani, vegetariání i vitariáni.
Autorka hodně zdůrazňuje vliv syrové stravy na člověka.

Zkoušela jsem recept z vegetariánského soudku :-)

Papriky plněné ovčím sýrem

Potřebuji:
  • 4 větší papriky
  • 200 g ovčího sýra
  • 2 lžíce jogurtu
  • pórek (v originálu je nasekaná bazalka)
  • pepř
  • lžíce rostlinného oleje
  • alobal
Ovčí sýr jsem nastrouhala na hrubo, osolila, opepřila a smíchala s jemně nakrájeným pórkem. Z paprik jsem odkrojila vršek a vydlabala semeník. Naplnila jsem papriky až po okraj směsí a přiklopila odkrojeným vrškem. Papriky jsem pokapala olejem (olivovým) a zabalila do alobalu. Vložila jsem všechny čtyři papriky do zapékací mísy a pekla na 180°C 40 minut.

Podávala jsem se salátem. 


Dobrou chuť!

Přeji vám hezký víkend s lidmi, které máte rádi a kteří mají rádi vás. :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat