sobota 26. ledna 2013

Babiččina rajská omáčka

Nemám ráda klasickou českou kuchyni typu omáčka, knedlík a maso. Jednak maso nejím a omáčka jen s knedlíkem není úplně ono a taky mi tam chybí aspoň minimální podíl zeleniny. 
Rajská omáčka je něco jiného.  Mám na ni nostalgické vzpomínky z prázdnin u babičky. 

V té době moje máma dělala rajskou omáčku z protlaku. Babička si dávala práci a používala čerstvá rajská jablíčka  ze zahrádky a my dvě se sestrou, typické protlakové děti, jsme o prázdninách frfňaly, že omáčka je nějaká divná. Takže zpětně se babičce moc omlouvám, že jsem tehdy nebyla schopná ocenit její práci a čas. Jinak dnes, po odzkoušení receptu můžu říct, že omáčka je výborná. Miluje ji celá rodina.  

Na omáčku potřebuji:

  • 3 kuličky nového koření
  • 1 hřebíček
  • 1 bobkový list
  • 4 kuličky pepře
  • 1/2 KL tymiánu 
  • 1 cm skořice
  • citronovou kůru v celku
  • 2 cibule nakrájené na plátky
  • lžíci mouky
  • lžíce cukru (já dala med)
  • 10 čerstvých rajských jablíček
  • sůl


Na rozpuštěném másle osmahnu do růžova cibulku, přidám koření včetně citronové kůry a lžíce cukru. Když je cibulka růžová, přidám mouku a nechám zežloutnout. Pak následují rajská spařená jablíčka (můžete dát i plechovku krájených rajčat). Chvíli dusím, pak zaliji zeleninovým vývarem nebo horkou vodou, osolím. Povařenou omáčku většinou trochu přisladím medem nebo cukrem. Záleží na vaší chuti.
Hotovou omáčku propasíruji přes cedník a podávám. Příloha je libovolná :-)

Mějte se krásně a nechte si chutnat.


Žádné komentáře:

Okomentovat