pondělí 11. března 2013

Jahelný nákyp s banánovo-pomerančovou omáčkou

Prvního března měl manžel narozeniny. Přemýšlela jsem, co mu koupit. Má rád praktické dárky. Nejlépe nějaké součástky na kolo. V tom je trochu problém, protože já se v tom vůbec nevyznám a když se ho zeptám, tak mizí moment překvapení. 

Nakonec jsem zvolila polštář pohankovo špaldový. Rovnou dva. Ať taky něco z toho mám. 

To mi připomíná, že na Vánoce jsem mu koupila pravou kašmírovou šálu a měl ji na sobě jen jednou a to ještě po mých "nenápadných" náznacích. Není škoda něco takového kupovat? 

Dnes si upečeme jáhlový nákyp. Základ je podobný jak jahelník. 

Na nákyp potřebuji:
  • 200 g suchých bio jáhel
  • 500 g ovesného mléka
  • špetku soli
  • 4 vejce
  • rozinky
  • sušenou papáju nakrájenou na kousky
  • vlašské ořechy
Na omáčku potřebuji:
  • banán
  • pomeranč
Jáhly operu, zaliji mlékem, přidám špetku soli a přivedu k varu. Ztlumím plamen a vařím 20 minut. Nemíchám. Nechám ještě 10 minut odstát.
Do vychladlých jáhel přimíchám 4 žloutky, předem namočené rozinky a papáju. Ořechy si opeču v troubě na 180°C po dobu 5 minut. Nalámu do směsi.
Z bílků ušlehám sníh a vmíchám ho do studené směsi. Troubu si nastavím na 180°C. Vymažu pekáček a vysypu špaldovou krupicí nebo kokosem a vliji do něj připravenou směs. Peču do zezlátnutí. Zhruba 30 minut.

Banán a pomeranč oloupu a vše nakrájím na kostky, rozmixuji v mixéru.

Při podávání poliji nákyp omáčkou.



Přeji vám krásné pondělí.

Žádné komentáře:

Okomentovat