pondělí 6. května 2013

Cuketové špagety s tofu

O víkendu jsme vzali rýč, krabici a šli jsme na kostival lékařský. Je na něj správná doba. Roste na loukách podél řek. Část jsme nasadili na zahradě (listy se používají na hnojení) a jeden kořen jsem si nechala na kostivalovou mast. 
Použila jsem na ni lanolin a kokosový olej (2:1). Kořen (1,5 dílu)  jsem krátce omyla, oškrabala keramickým nožem a nakrájela na tenké plátky. Nesmí dojít do styku s kovem. Rozpustila jsem lanolin ve vodní lázni, přidala jsem kokosový olej a nakrájený kořen. Vařila jsem ve vodní lázni 30 minut. Nechala jsem do druhého dne, kde jsem tuky opět rozpustila a přecedila mast do omytých a desinfikovaných kelímků. Uchovávám v lednici.


Cuketové špagety
  • 2 cukety
  • namočené (4 hod) slunečnicové semínko
  • bambova sůl
  • medvědí česnek (čerstvý nebo naložený v oleji)
  • olej
  • bilinkové tofu

Cuketu jsem oloupala a pomocí spirálového kráječe nakrouhala na spirálky. Umixovala jsem předem namočené slunečnicové semínko s trochou vody, bambovou solí a medvědím česnekem. Spirálky jsem rychle osmahla ve woku, přidala jsem k nim omáčku a na talíři ozdobila osmaženými kousky tofu. 


Jídlo jde dělat i v raw provedení, vynecháte wok :-)

Mějte se krásně.





Žádné komentáře:

Okomentovat