středa 30. října 2013

Ranní miso polévka

V sobotu byl Páček s mamkou a Trpaslíkem v Bojkovicích. Poslala jsem ho s dlouhým seznamem do Ovocné školky. Vybrala jsem si hrušně a slívu, klanoprašku, kdoulovec cido, aronii, dřínky, rybíze a ostružiny. Část je už zasazená. S Trpaslíkem jsme zasadili letní hrušku (Williamsova) a popřáli jí, aby se jí u nás líbilo. Taky jsme zamulčovali slámou bylinky a léčivky. Blíží se zima, je čas jít spát.

Dnes si uvaříme na snídani miso polévku. Připadá vám divné dávat si k snídani polévku? Není to tak, polévka zahřeje a dodá minerály. Pokud by zelenina na nasycení nestačila, je možné do polévky přidat uvařenou obilovinu (rýži, jáhly, pohanku, ...)

Na polévku potřebuji:
  • miso pastu - použila jsem sójovou, tmavou
  • zeleninový vývar
  • zeleninu (mrkev, celer, jarní cibulku, kedluben, brokolici, dýni, ...)
  • popřípadě tofu
Není na škodu udělat si zeleninový vývar do zásoby. Potřebuji na něj zelené natě a různé odřezky zeleniny, které si skladuji v lednici. V tuto dobu používám především mrkvovou nať. Do vývaru dávám jen to, co jsem vypěstovala na zahradě nebo nakoupila v bio kvalitě. Jsem v tomhle možná trochu paranoidní.
Kousky zeleniny a natě zaliji studenou vodou a vařím 30 minut. Vývar přecedím a zeleninu vyhodím. Pokud použiji tuhé košťály, vařím vývar hodinu.


Na dnešní miso polévku jsem použila mrkev, celer a dýni. Vývar jsem dala vařit, přidala jsem zeleninu nakrájenou na kostky. Stačí vařit krátce, zelenina má být křupavá. Odebrala jsem si trochu polévky do misky, zamíchala jsem do ní miso pastu (lžičku na porci) a vrátila zpět do hrnce. Polévka se již nevaří. 


Sojové miso je dost slané, takže nedosoluji.

Miso polévka jde dělat i jednodušeji. Do misky dáte nakrájenou jarní cibulku a nakrájené tofu. Zalijete zeleninovým vývarem s miso pastou. Hotovo.

Mějte se krásně.
Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat