neděle 30. března 2014

Brokolicový karbanátek s rýží a omáčkou z hlívy ústřičné

Veškerý volný čas teď trávím na zahradě. Upravila jsem vyvýšené záhonky a už jsem je i osela. Těším se na ředkvičky, saláty, řepu, mrkve, pastináky, ....
Dnes jdu také. Mám v plánu přichystat záhonky na Tři sestry. Spolupěstování kukuřice, fazolí a dýní podle Indiánů. Minulý rok mi dýně neplodily. Doufám, že tento rok mi to půjde lépe.
Také mi došly semínka od Gengelu. Jsem zvědavá na divoké rajče. Roste údajně hodně bujně :-)

Můj učitel angličtiny mi poslal knížku od Roberta S. Morse Zázračná detoxikace. Ležím v ní každý večer. Pojednává a přibližuje hlavně syrovou stravu, její vliv na tělo a psychiku.
Rozhodla jsem se, že zkusím 50% své stravy jíst v přírodní podobě, tepelně neupravené. Dám vědět :-)

Na nedělní oběd jsem vařila zeleninový karbanátek s omáčkou z hlívy.
Co na to potřebuji:

Karbanátek:
  • 1 brokolice
  • 1 celer
  • 1 cibule
  • sůl, pepř, majoránka
  • otruby
  • mandlová drť z výroby mandlové smetany 
Omáčka:
  • hlíva ústřičná
  • 1 cibule
  • sůl, pepř, kmín
  • lněné semínko
  • mandlová smetana
Rýže basmati

Mandlová smetana
  • mandle
  • voda (300 ml)
Nejprve si připravím smetanu. Mandle zaliji studenou vodou a nechám v ní minimálně 4 hodiny. Používám mandle ve slupce, neloupu je. Poté mandle zcedím a s novou vodou umixuji. Drť použiji do karbanátků a  "smetanu" do omáčky. Pokud chcete mandlové mléko, postupujete stejně, jen přidáte víc vody.

Karbanátky:
Brokolici a celer připravím v páře, cibulku nakrájím na jemno. Zeleninu umixuji a v míse smíchám s drťí z mandlí a otrubami, osolím a opepřím. Přidám majoránku.
Rukou vyformuji karbanátky a peču na pečícím papíře na 180°C. Dozlatova.

Omáčka:
Očistím si hlívu. Do hrnce dám olej a nakrájenou cibulku, restuji. Přidám nakrájenou hlívu, sůl a pepř. Dusím dokud není hlíva měkká. Přidám mandlovou smetanu a zahustím umixovaným lněným semínkem. Semínko mi slouží k zahuštění. Není potřeba přidávat žádnou mouku.

Jídlo jsem podávala s rýží basmati.
A tady je výsledek:




Bylo to výborné.
Mějte se krásně a užijte si neděli.

Vaše M. 

Žádné komentáře:

Okomentovat