neděle 16. března 2014

Kaše ze špaldové krupice

Nedávno na mě čekal balíček od pana pekaře (opobchod.cz). Tentokrát jsem zkusila objednat sušená bio jablíčka z Moravy. Dodává je menší farma rodiny Mackových z Bílých Karpat. V roce 2008 si nechali postavit roubennou sušárnu na ovoce.

ze stránek Opobchodu.

Ovoce se suší díky horkému vzduchu z pece, kde se topí dřevem. Je dobré uvést, že maximální teplota zpracování je 50°C. 

Jablíčka skladujte nejlépe ve sklenici s uzavíratelným víkem v temnu a chladu (takže ve spíži).

Na kaši potřebuji:
  • hrst křížal
  • rozinky
  • lžíce medu
  • ovesné mléko
  • špaldová krupice
  • skořice
Křížaly nakrájím na kousky. Do hrnce vliji ovesné mléko a přivedu téměř k varu. Přidám krupici pořádně rozmíchám, ať nemám v kaši hrudky. Přisypu ovoce a ještě povařím do změknutí. Ochutím medem a skořicí. Podávám k snídani s bylinkovým čajem.

Všimněte si lžičky, je také od pana pekaře a je nádherná, lehounká a úplně hladká.

Dobrou chuť.

A teď z jiného soudku.
Došla mi zubní pasta. Projela jsem internet a zatavila jsem se  na stránkách home-made.cz.
Zubní pasta se skládá z dvou lžic kokosového oleje, lžičky mořské nebo himalájské soli a pěti kapek mátového éterického oleje. Pořádně promíchat a už jen aplikovat na zoubky. V receptu jsou i tablety ze stéivie, ty jsem vynechala. Nevadí mi, že je pasta do slana :-)



Mějte se krásně a ať vás to dnes neodfoukne.

Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat