pátek 28. listopadu 2014

Obrácený hruškový koláč

A je to tady. Opravdu to přišlo. Venku přituhlo a i když jsem včera viděla venku pána v kraťasech, není proč si nalhávat něco o babím létě a podobné výmysly. Nastalo období šedých dní a temných večerů. Jak příhodné pro dobrý sladký koláč, kde zavzpomínáme na šťavnaté hrušky a teplé sluneční paprsky. S chutí do toho.

Na obrácený hruškový koláč potřebuji:
  • 2 šálky hrubé špaldové mouky
  • 1/2 šálku slunečnicového oleje
  • 1 a 1/2 šálky rýžového nebo mandlového mléka
  • 1/2 šálku třtinového cukru
  • 1 kávová lžička kypřícího prášku bez fosfátů
  • 1 šálek mletých vlašských ořechů
  • 2 vetší hrušky
  • hrst rozinek
  • skořice
  • trochu třtinového cukru na posypání dna formy

Nejprve si formu vyložím pečícím papírem. (párkrát jsem to u tohoto koláče neudělala a mám zalepenou troubu od vyteklé šťávy). Na dno nasypu trochu třtinového cukru a pokladu ho oloupanými a nakrájenými hruškami a posypu je skořicí. Přihodím rozinky a část mletých ořechů.


V míse smíchám zvlášť mouku, ořechy a kypřící prášek. V druhé míse si zamíchám mléko, olej a cukr. Oboje spojím a naliji na hrušky. Peču na 180°C cca 40 minut (dle kontroly :-) ).
Koláč je silně variabilní. Naposledy jsem dělala těsto s pomerančovou kůrou a kokosem místo ořechů. Hrušky jsem nahradila jablky. Není od věci ovoce pokapat citronovou šťávou. Rozinky jdou nahradit brusinkami nebo jiným na menší kousky nakrájeným sušeným ovocem. 




Mějte se krásně!
Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat