čtvrtek 19. února 2015

Polévka s květákovými knedlíčky

Dnešní recept je z Krkonošské kuchařky od Jiřího Marholda. Zatím jsem prostudovala jen polévky :-) V knížce nenajdete barevné obrázky a lákavé popisy jídel. Recepty jsou stručné. O to víc je zajímavé čtení o zvycích lidí žijících pod horami. Utkvěla mi pasáž o chudobě, kdy oběd se podával v deset hodin a spojil se tak se snídaní. Matka zavařila do vody dvě lžíce mouky, osolila a polévka pro hladové krky byla na světě.
Dnes přemýšlíme jaké superfoods použít, jakou zvolit variaci surovin a jak jídlo nafotit, aby zaujalo čtenáře a bylo něčím nové a zajímavé.


Uvařila jsem podle receptu z knihy květákovou polévku.
Na polévku potřebuji:
  • květák
  • sůl, pepř, muškátový oříšek
  • bylinkovou sůl
  • strouhanku (já dala instantní polentu)
  • 2 vejce
  • petrželku
Květák omyji a očistím. Rozeberu na větší růžice a dám vařit do osolené vody. Část květáku vyberu do misky a nechám zchládnout. Zbytek v hrnci rozštouchám na malé kousky. 
Květák v misce taktéž proženu štouchadlem a přidám dvě vejce, bylinkovou sůl, pepř a strouhanku. 
Udělám knedlíčky, které zavářím do polévky. 
Dochutím strouhaným muškátovým oříškem. 






Instantní polenta možná nebyl super nápad, protože pár knedlíčků se mi rozpadlo. Takže pokud máte, zkuste zůstat u strouhanky z původního receptu :-).

Mějte se krásně.
Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat